اینفلوئنسرهای معروف ترکیه  در پلتفرم های اینستگرام، تیک توک و توییتر در دو سال اخیر

پدیده های رسانه های اجتماعی ترکیه و پدیده های تیک توک و اینستاگرام در ترکیه چه کسانی هستند؟

پدیده‌های معروف ترکیه متشکل از افرادی هستند که بنا به موقعیت شغلی، اجتماعی و یا فعالیت های محتواسازی خود که در شبکه ها و پلتفرم های اجتماعی به اشتراک گذاشته و با پسندیده شدن محتوای تولید شده و یا میزان بازدید از محتوا تعداد بسیاری دنبال کنندهه در حساب های اجتماعی خود به دست آورده اند. می‌توان گفت پلتفرم های مورد توجه پدیده‌های معروف ترکیه اعم از Tiktok ، Instagram و در مرحله بعدی توییتر می باشد. البته محتواهای سرگرم کننده بیشتر در شبکه های تیک توک و اینستگرام قابل مشاهده می باشد و حساب های توییتر بیشتر محتواهای اجتماعی ، اعتقادی ، انتقادی و سیاسی اقتصادی را در بر میگیرد. اخیراً نام های زیادی وجود دارند که تعداد دنبال کنندگان آنها از مرز ۱ میلیون عبور کرده و هر کدام از این نام ها در زمینه های مختلفی در حال فعالیت هستند. همچنین می توان گفت که آنها با جلب توجه دنبال کنندگان خود با پست های به اشتراک گذاشته طرفداران زیادی را به خود جذب نموده اند که تاثیر بسزایی در موقعیت اجتماعی آنها نیز گذاشته است.

        حساب های پرطرفدار توییتر 

  1. Cem Yılmazحساب های پرطرفدار توییتر 
  2. Recep Tayyip Erdoğan
  3. Abdullah Gül
  4. Galatasaray
  5. Ata Demirer
  6. NTV Spor
  7. Demet Akalın
  8. NTV
  9. Fenerbahçe SK

     

 پدیده های معروف اینستگرام  

  1. Çağrı Taner
  2. Cezmi Kalorifer
  3. Taha Özer
  4. Gürkan Topçu
  5. Reyn
  6. Aykut Elmas
  7. Danla Biliç
  8. Yasemin Sakallıoğlu
  9. Şükran Kaymak

     

پدیده های معروف تیک توک

  1. Burak Özdemir
  2. Nursema Altuntaş
  3. Yeşim Sevinç
  4. Nusret Gökçe
  5. Ayda Sadık
  6. Mehmet Dinç
  7. Koray Zeynep
  8. Ceren Yaldız
  9. Cemre Solmaz
  10. Özgür Deniz

پدیده های رسانه های اجتماعی

امروزه پدیده شبکه های اجتماعی حرفه جدیدی محسوب می شود که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده و رسالتی فراتر از سرگرمی را عهده دار شده است. ماموریت شبکه های اجتماعی و پلتفرم های موجود را می‌توان به عنوان یک حوزه تجاری خلاصه کرد. افرادی که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به تعداد فالوورهای بالایی می‌رسند، از روش‌های جدید بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند. به این ترتیب آنها می توانند با کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی زندگی شغلی خود را تعیین و تحت تاثیر قرار دهند. بسیاری از اسامی که در دسته پدیده های معروف ترکیه نیز به عنوان «اینفلوئنسر» توصیف می شوند با همین عنوان زندگی اقتصادی شان تغییر بسزایی داشته است.

پدیده های رسانه های اجتماعی ترکیه

پدیده های شبکه های اجتماعی ترکیه نام هایی هستند که در ترکیه بسیار شناخته شده و در میان قشر جوانان و نوجوانان تاثیرات بسیار قابل توجه ای دارند. دنیای اینترنت فضای بسیار ویژه ای است که توسعه بدون توقف ادامه دارد. افرادی که می توانند با این رشته پیش بروند، این شانس را دارند که در مطالعات نوآورانه شرکت کنند.  اگرچه برخی از این نام‌ها فقط در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند، اما اکثر آنها در پلتفرم‌های مختلف نیز فعال هستند. بنابراین، آنها این شانس را دارند که زندگی شغلی خود را به روشی متفاوت بسازند.

پدیده های تیک توک در ترکیه چه کسانی هستند؟

تیک توک یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که امکان اشتراک گذاری ویدیوها را برای کاربران فراهم می کند. اگرچه به طور کلی به اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه اجازه می دهد، با آخرین به روز رسانی های این پلتفرم، کاربران می توانند ویدیوهای طولانی را نیز از طریق حساب های خود به اشتراک بگذارند.  تعداد افرادی که در تیک توک به میلیون ها دنبال کننده رسیده اند بسیار زیاد است. برخی از این نام‌هایی که در فهرست پدیده‌های معروف ترکیه قرار دارند را می‌توان بوراک اوزدمیر، نورسنا آلتونتاش، مهمت دینچ، یاسمین ساکالی اوغلو نام برد که در زیر به معرفی آنان می پردازیم.

  1. بوراک اوزدمیر (۷۵.۱ میلیون دنبال کننده)

بوراک اوزدمیر که با نام کاربری Cznburak در تیک توک فعالیت دارد، مالک و آشپز یک رستوران زنجیره ای است. اوزدمیر که با تهیه غذاهایی که در سایز و میزان بسیار بزرگ و حجم بسیار زیاد تهیه می کرد، ویدیویی تهیه نمود که به خاطر همین شهرت خاصی به دست آورد. بوراک اوزدمیر ۷۵.۱ میلیون دنبال کننده و ۱میلیار و پانصد میلیون لایک در تیک توک دارد. اوزدمیر متولد ۱۹۹۶ و بیست و هشت سال سن دارد. بوراک اوزدمیر در فهرست پدیده های معروف ترکیه در رتبه اول قرار دارد.

  1. نورسما آلتونتاش (۱۸.۹ میلیون دنبال کننده)

نورسما آلتونتاش که با نام Nnursema در تیک توک حضور فعال دارد و پست های به اشتراک گذاشته او تا امروز ۱۸.۹ میلیون دنبال کننده را به خود جذب نموده  و ۴۲۱.۸ میلیون لایک دریافت کرده است. او علاوه بر نقاشی و طراحی، ویدئوهای مختلف تولید نموده و  با دنبال کنندگانش به اشتراک می گذارد. آلتونتاش متولد ۱۹۹۶, بیست و هشت ساله است.

  1.  یمیش سوینچ  Yeşim Sevinç (۱۸.۸ میلیون دنبال کننده)

یمیش سوینچ Yeşim Sevinç نام دیگری در فهرست پدیده های معروف ترکیه است. Yeşim Sevinç که نام کاربری Yesimresmi۱ را در پلتفرم تیک توک انتخاب نموده و استفاده میکند.  ویدیوهای تولیدی وی اعم از دوبله و صداگذاری بر روی  ویدیوکلیپ ها و همچنین تولید ویدئو حرکات موزون می باشد که آنها را با دنبال کنندگانش به اشتراک می گذارد. تعداد دنبال کنندگان وی به ۱۸.۸ میلیون دنبال کننده و میزان لایک های دریافتی اش به ۳۹۱.۱ میلیون لایک رسیده است. یاسمین ۲۴ سال سن دارد.

  1. نصرت گوکچه Nusret Gökçe  (۱۵.۳میلیون دنبال کننده)

نصرت گوکچه Nusret Gökçe معروف به Nusr_et یک پدیده معروف ترکیه در پلتفرم تیک توک است که با درست کردن غذاهای گوشتی با فرایند های مخصوص خود دنبال کنندگان را جذب می نماید. گوکچه ۱۵.۳میلیون دنبال کننده و ۱۳۱.۷ میلیون لایک به دست آورده است. وی صاحب رستوران در نقاط مختلف دنیا می باشد و همزمان سرآشپز بسیار معروفی است. او هم اکنون ۴۰ سال سن دارد.

  1. آیدا صادیک Ayda Sadık (۹.۶ میلیون دنبال کننده)

آیدا صادیک Ayda Sadık که نام آی دی او در پلتفرم تیک توک aydas می باشد، ۱۷.۳ میلیون دنبال کننده دارد. او ویدیوهایی از رقصیدن و آواز خواندن خود را در تیک توک به اشتراک می گذارد. آیداس که به ۳۰۷ میلیون لایک رسیده است ۲۳ ساله است.

  1. محمت دینچ Mehmet Dinç (۱۸.۹ میلیون دنبال کننده)

محمت دینچ Mehmet Dinç که با نام Cilgindondurmacı_ نیز شناخته می شود، یکی دیگر از نام های موجود در لیست پدیده های معروف ترکیه است. دینچ که یک تولید کننده بستنی در شهر ماراش ترکیه است با حرکت های منحصر بفردش که توجه مردم را به خود جلب می کرد به شهرت رسید. پدیده معروفی که با ۱۸.۹ میلیون دنبال کننده خود را در کانون توجه قرار داده است و در حال حاضر به ۲۰۰ میلیون لایک رسیده است. دینچ متولد ۱۹۸۲ است و ۴۲ سال سن دارد.

  1. کورای زینب Korayzeynep (۸.۹ میلیون دنبال کننده)

کورای زینب Korayzeynep، یک حساب خانوادگی است که نام آی دی آن در پلتفرم تیک توک ZINK tv می باشد. این خانواده متشکل از یک مادر، پدر و دو دختر با فیلمبرداری و تولید ویدیوهای جالب به ۸.۹ میلیون دنبال کننده در تیک توک رسیده است. اکانتی که ۲۱۵ میلیون لایک دارد.

  1. جرن یالدیز  Ceren Yaldız(۹.۸ میلیون دنبال کننده)

جرن یالدیز Ceren Yaldız با نام کاربری Cerenyaldz با ۹.۸ میلیون فالوور و ۸۰۱ میلیون لایت در میان اکانت های قابل توجه قرار دارد. او علاوه بر ویدیوهای ترند کلاسیک، ویدیوهای آهنگ تهیه می کند و این ویدیوها را در حساب تیک توک خود به اشتراک می گذارد. علاوه بر تیک توک، می توان گفت که او در اینستاگرام و یوتیوب نیز فعال است. وی  ۲۲ سال سن دارد.

  1. جمره سولماز Cemresolmaz (۱۰.۶میلیون دنبال کننده)

جمره سولماز Cemresolmaz که با رسیدن به ۱۰.۶ میلیون دنبال کننده و ۸۳۰.۶ میلیون لایک در تیک توک جزو پدیده های معروف ترکیه است که با نام کاربری Cemresolmaz در تیک توک به اشتراک می گذارد. او معمولاً ویدیوهایی را به اشتراک می گذارد که در آن بخش هایی از زندگی خود را ارائه می دهد. جمره سولماز در حال حاضر ۲۳ سال سن دارد.

  1. اوزگور دنیز Özgür Deniz (۶.۹ میلیون دنبال کننده)

با رسیدن به ۶.۹ میلیون فالوور و ۳۱۱ میلیون لایک، نامی شناخته شده با نام کاربری hangman۳۶ است. او ویدئوهای دوبله، پخش ویدئو، و ویدئوهای رقص را به اشتراک می گذارد. Özgür Deniz متولد ۱۹۹۹بوده و در حال حاضر ۲۵ سال سن دارد.

پدیده های اینستاگرام در ترکیه چه کسانی هستند؟

نام هایی که با تعداد کاربران اینستاگرام در ترکیه جلب توجه می کنند چه کسانی هستند؟

  1. چاغری تانر Çağrı Taner (۱۵.۴ میلیون دنبال کننده)

چاغری تانر (Çağrı Taner)  با حدود ۱۵ میلیون دنبال کننده یکی از پدیده های اینستاگرام است. تانر که در ویدیوهایی که تهیه میکند چهره خود را نشان نمی داد و با گذشت زمان در ویدئوهای خود چهره اش را پدیدار نمود. وی در حال حاضر ۲۹ سال سن دارد.

  1. جزمی کالوریفر Cezmi Kalorifer  (۱۰.۱ میلیون دنبال کننده)

Cezmi Kalorifer که ۱۰.۱ میلیون دنبال کننده دارد و فعالانه در اینستگرام و فیس بوک فعالیت می کند، از جمله پدیده های معروفی است که مطالب طنز را به اشتراک می گذارد و دنبال کنندگان خود را متحیر می کند.

  1. طاها اوزر  Taha Özer  (۱۲.۳میلیون دنبال کننده)

طاها اوزر Taha Özer به ۱۲.۳ میلیون دنبال کننده رسیده است وی یک دی جی بسیار معروف در ترکیه است. تعداد دنبال کنندگانش در اینستاگرام به ۱۲.۳ میلیون رسیده است.

  1. گورکان توبچو Gürkan Topçu   (۱۳.۶ میلیون دنبال کننده)

گورکان توپچو Gürkan Topçu  که با نام گورکان سف معروف بوده و ویدیوهای خود را به اشتراک می گذارد، هم اکنون ۱۳.۶  میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. توپچو متولد ۱۹۸۵ بوده و در حال حاضر ۳۸ سال سن دارد.

  1. یوسف آکتاش معروف به رین Reyn (۶.۸ میلیون دنبال کننده)

Reyn نام واقعی رین ، یوسف آکتاش است که ۶.۸ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. علاوه بر اینستاگرام، او در پلتفرم یوتیوب نیز فعال است. آکتاش که متولد ۱۹۹۵ است، از جمله نام هایی است که با آهنگ هایش مشهور است.

  1. آیکوت الماس Aykut Elmas (۷.۵میلیون دنبال کننده)

آیکوت الماس Aykut Elmas از جمله نام‌هایی است که در میان پدیده‌های معروف ترکیه قرار دارد. الماس که ۷.۵ میلیون دنبال کننده دارد متولد ۱۹۹۱ است. پدیده معروف ۳۳ ساله علاوه بر اینستاگرام در یوتیوب هم جایی برای خود پیدا کرده است.

  1. دانلا بیلیچ Danla Biliç  (۵.۹ میلیون دنبال کننده)

دانلا بیلیچ Danla Biliç که ۵.۹ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد نیز به عنوان اینفلوئنسر در حال فعالیت است. پدیده معروفی که نام اصلی او نسلیهان داملا آکدمیر می باشد وی بیشتر ویدیوهایی که به اشتراک می گذارد در خصوص محصولات و موضوعات مربوط به ملزومات آرایشی می باشد.

  1. شوکران کایماک  Şükran Kaymak (۷.۳ میلیون دنبال کننده)

شوکران کایماک Şükran Kaymak که ۷.۳ میلیون دنبال کننده دارد، نامی است که با نام کاربری sukrankaymak در پلتفرم اینستگرام شناخته شده است. Kaymak با به اشتراک گذاری  ویدئوهای غذایی در اینستاگرام معروف شده است.

  1. یاسمین ساکالی اوغلو Yasemin Sakallıoğlu  (۶.۸ میلیون دنبال کننده)

یاسمین ساکالی اوغلو Yasemin Sakallıoğlu که ویدیوهای حاوی مطالب طنز را در اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد، ۶.۸ میلیون دنبال کننده را به خود جذب کرده است. وی در حال حاضر ۳۶ سال سن دارد و پست های اینستاگرام خود را با نام کاربری yasemoz۸۸ به اشتراک می گذارد.

پدیده های متاهل اینستاگرام

در زیر نام هایی که جزو پدیده های متاهل اینستاگرامی محسوب می شوند ذکر شده است که با فرزندانشان فیلم های طنز را به اشتراک می گذارند. اگرچه تعداد پدیده هایی از جمله نام های معروف ترکیه بسیار زیاد است، اما می توان برخی از این نام ها را به شرح زیر فهرست کرد:

  1. Pelin Akil  (۳,۲ m)   پلین آکیل
  2. Beyza Burak Şahin (۲۲۰k) بیاز بوراک شاهین
  3. Merve İpek Öztürk (۴۳۸k) مروره ایپک اوزترک
  4. Ecmel Kılıç (۳۸۵k)عجمل قلیچ
  5. Özge Yazıcı (۲۸۷k)اوزگه یازیجی

این پدیده ها در حساب کاربری خود با  تهیه ویدیوهایی که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب است، جایگاه خود را در شبکه های اجتماعی مختلف پیدا کرده اند. ویدئوهای سرگرم کننده ای که با فرزندان خود تهیه کرده و به خانواده های دارای کودک این امکان را می دهد که با تماشای چنین ویدئوهایی اوقات خوشی را سپری کنند.

منبع:

کد خبر 19315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =